Hold- og træningsbeskrivelser

Holdbeskrivelser

Oprettet: Torsdag, 10. april 2019


Vi har i 2021-sæsonen 5 hold på landevejen med faste instruktører. 


Hold 4 - Bente, Michael M og Annette

Hold 4 er et hold med hygge, oplevelser og så skal vi selvfølgelig have pulsen op. Hen over sæsonen øger vi både fart og kilometer. I hverdagen kører vi mellem 30-40 km og om søndagen kører vi mellem 40-80 km, som sæsonen skrider frem og vores form bliver bedre. Om søndagen er der altid indlagt kaffepause. Vi træner hver gang det at køre i gruppe tæt sammen og skiftes til at trække. Vi får hver gang pulsen op, men det skal også være sjovt at køre på hold 4. Vi glæder os til at byde alle velkommen, uanset form. Der er plads til alle på holdet .


Hold 3 - Karón og Dan

På hold 3 vil vi gerne udvikle os henover sæsonen såvel distancemæssigt som fartmæssigt. Distancemæssigt kører vi på hverdage 35-60 km og 60-80 km om søndagen hvor der som hovedregel vil være et kortere kaffestop. Fartmæssigt vil vi henover sæsonen bevæge os fra ca 24-27 km/t. Vi glæder os til at byde dig velkommen på hold 3 eller et af klubbens øvrige hold.

Hold 2.5 - Kirsten

Holdet er for dem som gerne over sæsonen har som mål at forbedre sine cykelfærdigheder, sin kondition, øge distancen og hastigheden. Så det handler om at prioriterer sin træning, alene eller på holdet. Vi er ikke så meget for at skrive en gennemsnitshastighed, men en vejledende gennemsnitshastighed ved sæsonstart vil være på omkring 25-27 km/t.

Tirsdag; kører vi 50 – 60 km, vi kører samme rute en måned af gangen, hvor vi træner rulleskift, sving og øver at kører tæt sammen som gruppe. Her er også mulig for skiltespurt og små intervaller alt efter instruktørens temperament.

Torsdag; kører vi 50 – 60 km, vi kører en anden rute end om tirsdagen men stadig en måned af gangen. Som om tirsdagen træner vi igen kører færdigheder.

Søndag; kører vi + 80 km, her kører vi primært tur evt. med 1 kaffestop halvvejs. 


Hold 2 - Søren O, Jens og Martin

Hold 2 er for den øvede motionsrytter, der kan lide at blive udfordret.

Der trænes i et frisk tempo, med det formål at opbygge en god fysik og kondition, motionere, øve kørerteknik og holdkørsel.

Der trænes tirsdag og torsdag på landevejen af forskellige ruter på 45-70 km, med evt. indlagt intervaltræning og eller bakketræning.

Søndag køres en længere tur 90-120 km for dem ønsker flere kilometer i benene, til forberedelse for evt. deltagelse i stævner og motionsløb.

Hver træning ledes af en træner, som planlægger dages rute og udfordringer.

Hold 2 lægger vægt på det gode kammeratskab og det sociale samvær.


Hold 1 - Bo L,  Kim F og Morten H

Der trænes fast tirsdag, torsdag, lørdag og søndag  i sommerhalvåret midt marts til midt oktober, HUSK altid at sætte ekstra tid af i forhold til Holdsport da kaffestop,  punkteringer og uheld kan medfører forlænget træningstid.

Det er en forudsætning at man ALTID møder op med velholdt cykel, ekstra slange og pumpe (gerne Co2)

Overordnet trænes der med henblik på formforbedring i forhold til SommerCup og Vättern.

Tirsdag og torsdag:

Der køres faste ruter af 75-90km længde, samme rute i perioder af ca. 4 uger. Der er indlagt intervaller på faste rutestykker. Oplyses ved start af interval.

Opsamling sker efter hvert interval, mellem stykkerne tilbage lægges i roligt tempo.

Lørdag:

Køres der ca. 60-75km i adstadigt rulletempo så der kan snakkes og dyrke det sociale, her er alle velkomne fra hold 2 og 2,5

Søndag:

Der køres variable ruter af +100 km (længst i foråret som forberedelse til Vättern)

Der køres med stramkæde, men alligevel så en hold 2er kan være med, hvis de ønsker.

Typisk ingen intervaller, men skiltespurter og måske lidt tempo hjem til Helsingør af Strandvejen.

Slipper man efter Ålsgårde finder man selv hjem. (men hold på, Intervallet/tempo stopper altid ved byskiltet.